Module 1: Onderzoekende houding als basis voor STEM-didactiek en STEM-onderwijs In deze module staan we stil bij wat STEM-onderwijs is en bieden we een didactische houvast om aan de slag te gaan met kinderen. Leeftijd kleuters onderbouw lager onderwijs bovenbouw lager onderwijs
Module 2: Betekenisvolle contexten In deze module bekijken we hoe betekenisvolle contexten kunnen ontstaan voor STEM-activiteiten met kinderen. Leeftijd kleuters onderbouw lager onderwijs bovenbouw lager onderwijs
Module 3: STEM-activiteiten ontwerpen voor kinderen In deze module bekijken we de kansen die ontstaan vanuit een uitstap met kinderen om zinvolle STEM-activiteiten te realiseren in een klascontext. Leeftijd kleuters onderbouw lager onderwijs bovenbouw lager onderwijs
Module 4: Mogelijkheden tot digitaal verrijken van STEM-onderwijs In deze module verkennen we de mogelijkheden om STEM-onderwijs digitaal te verrijken. Dit doen we met behulp van een kijkkader. Leeftijd kleuters onderbouw lager onderwijs bovenbouw lager onderwijs
Module 5: DigiSTEM activiteiten met kinderen In deze module staan we stil bij hoe je zelf STEM-activiteiten met digitale verrijking kan creëren, en zo verder kan bouwen aan een krachtige leeromgeving. Leeftijd kleuters onderbouw lager onderwijs bovenbouw lager onderwijs
Module 6: STEM voor alle kinderen In deze module bekijken we hoe digitale verrijking binnen STEM-onderwijs een meerwaarde kan betekenen voor alle kinderen. Leeftijd kleuters onderbouw lager onderwijs bovenbouw lager onderwijs
Module 7: STEM-onderwijs in schoolcontext In deze module staan we stil bij hoe de school ook een rol speelt bij het duurzaam implementeren van STEM en digitale verrijking. Leeftijd kleuters onderbouw lager onderwijs bovenbouw lager onderwijs